DEİK Başkanı Olpak: “DEİK, Türk iş dünyasının yurt dışına açılan penceresidir”
Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK) Başkanı Nail Olpak, Türk Marka Ofisi’nin İletişim Başkanlığı bünyesinde kurulmasını doğru ve anlamlı bulduğunu belirterek, alınacak güzel sonuçların ülke kazanımı olacağını söyledi. .
İletişim Başkanlığı tarafından “Türkiye’nin Gerçek Renkleriyle Tanışın” temasıyla düzenlenen “Türkiye Ulus Markalaşma Forumu” Maslak TİM Fuar Merkezi’nde başladı.
Forumda konuşan Olpak, sadece şirketlerin değil, sporcuların, sanatçıların, siyasetçilerin, bilim adamlarının, şehirlerin ve sosyal yapıların da markalaştığını ve ülkelerin markalaşmasında önemli roller üstlendiklerini ifade etti.
Marka şehirlerin son dönemlerde sıkça kullanılan bir kavram olduğunu ifade eden Olpak, “Şehirler dünyada kendilerini marka olarak tanıtacak unsuru ön plana çıkarmaya çalışıyorlar. Bugün ülke olarak turizmde değerli bir marka olduğumuz aşikar. Tarihi mirasımız ve doğal güzelliklerimiz, kültürel varlıklarımız, “Mevsimin yaşandığı iklimimiz ve bunlara ek olarak birçok özelliğimiz bu markanın temel unsurlarıdır. Tüm dünyada izlenen Türk dizileri de bunun örnekleridir ve elbette bu örnekleri çoğaltabiliriz.” değerlendirmesini yaptı.
Markalaşmanın en önemli belirleyicisinin iletişim olduğuna dikkat çeken Olpak, şunları kaydetti:
“Kaliteli, cazip ve rekabetçi mal veya hizmet üretebilirsiniz ama bunun ile temas halinde hakikati kurmazsanız, arzu ettiğiniz markalaşmayı yakalayamayabilirsiniz. Emsal teşkil edecek gerçek politikalar uyguluyor, stratejiler geliştiriyor olabiliriz. Ancak doğru bağlantıyı kuramadığımız zaman elde edeceğimiz sonuçlar Türk markasını güçlendirme anlamında bizim için faydalı olmayabilir.Bu nedenle önceki çalışmaları tek çatı altında toplayan Türkiye Marka Ofisi’nin çalışmasını uygun ve anlamlı buluyorum. çatısı İletişim Başkanlığı bünyesinde kurulmuştur ve güzel sonuçları ülkemizin kazanımları olacaktır.”
“Türk iş dünyasının yurt dışına açılan penceresi DEİK”
Olpak, DEİK’in Türk iş dünyasının yurt dışına açılan penceresi olarak Türkiye’nin marka yolculuğuna katkı sağlayan bir kurum olduğunu belirtti.
DEİK’in iş dünyasının Kuzey Yıldızı olduğunu anlatan Olpak, “Görev tanımı Türk özel sektörümüzün tüm dış ekonomik ilişkilerini yürütmek, iş dünyamızın ihracatını artırmak ve gelişmesine yardımcı olmak olan bir iş platformu olarak” dedi. ticaret, iş dünyamızın dünyanın her köşesinde bir ufku var, önü açılıyor ve güven veriyoruz.” sözlerini kullandı.
Olpak, dünyanın dört bir yanına dağılmış 151 iş kurulu, muhalif kuruluş, kurucu kuruluş ve profesyonel ekiple grup bilinciyle hareket ettiklerini belirterek, Esvatini Kingdom ve Brunei İş Kurulları ile birlikte iş kurulu sayısının yakında 153’e ulaşacağını bildirdi.
DEİK’in uluslararası faaliyetlerine de değinen Olpak, şunları kaydetti:
“DEİK’in ülke bazlı iş kurullarının yanı sıra Türkiye Markası adına önem verdiğimiz bir de iş kurulu var. DTİK-Dünya Türkleri İş Kurulu. Yurt dışında yaşayan Türk kökenli ve Friends of Turkey, yaşadığı coğrafyalarda Türk Markasının uyumunu ve ağını arttırmayı hedefleyen Türkiye Dostu bireylerle bunu pekiştiren iş kurulumuz Aktif bir Türk toplumu olduğu gerçeği ile hareket eden ekonomik olarak yaşadıkları ülkede vatanlarına daha fazla katkı sağlayacak olan DTİK, ülke ve şehir temsilcilerimiz ile yurt dışında yaşayan soydaşlarımızın ekonomik güçlerini artırmayı amaç edinerek Türkiye Markası adına hizmet vermektedir.”